„Naši studenti dopadli velmi dobře. Za všechny předměty mají průměr 1,9. Nejlépe dopadli v češtině, kde mělo hodně z nich stoprocentní úspěšnost, a v angličtině dosáhli k devadesáti procentům. Matematika nevyšla nejlépe, ale hlavní důvod je ten, že jsme ještě neprobírali statistiku nebo pravděpodobnost,“ informoval ředitel gymnázia Václav Klement.

Řada škol regionu ale statistické výsledky ještě k dispozici nemá. „Výsledky sice došly, ale zatím jsme je stihli jen rozdat žákům a analýzu teprve budeme dělat,“ uvedl ředitel Integrované střední školy ve Slavkově u Brna Josef Smékal.

Podobně je na tom i vyškovská Střední odborná škola a střední odborné učiliště Sochorova. „Žákům jsme jejich výsledky vytiskli a rozdali. Výsledky za celou školu ale ještě nemám, musíme si je vypracovat,“ vypověděl zástupce ředitele Jaroslav Kolář.

Rozpačitě se k podobě výsledků tvářili i ve vyškovském gymnáziu. „Nedošly souhrnné výsledky, ty jsme si museli udělat sami. Prakticky jsme až na jednoho studenta měli všechny žáky úspěšné. Ten si volitelně chtěl vyzkoušet matematiku a ta se mu příliš nepovedla. V březnu si maturitu mohou studenti ještě vyzkoušet znovu na internetu. To už je ale jen jejich volba,“ připomněl možnost Klement.

Spokojenost neskrývají ani samotní studenti. „Abychom uspěli, musíme mít nad čtyřicet procent v češtině a cizích jazycích a nad třiatřicet procent v matematice. U nás ve třídě se nikdo nedostal pod šedesát procent. Osobně jsem měla ze všech tří předmětů nad pětaosmdesát procent. Věřím, že když všechny maturitní ročníky naší školy prospěly u generálky, prospějí i u ostrých maturit,“ byla optimistická gymnazistka Barbora Bajajová.

Přece jenom ale maturitu nehodnotí vyloženě pozitivně. Podle většiny studentů byly totiž některé otázky sporné a mohlo být v testu víc správných odpovědí. Studentka Bajajová si vyzkoušela vyšší úroveň českého a anglického jazyka a nižší úroveň francouzštiny a souhlasí. „Měla jsem z toho smíšené pocity. Ať už to byl systém zadávání, systém hodnocení i obtížnost. Měla jsem pocit, že mohlo být víc správných odpovědí,“ popsala Bajajová.

I ona se navíc musí spokojit pouze s procentuálním ohodnocením. „Mrzí mě, že nemáme šanci zjistit, kde konkrétně jsme udělali chyby. A co víc, naši profesoři také ne. Jsem sice ráda alespoň za výslednou zprávu, zda jsem prospěla či nikoliv, ale chybí mi ohodnocení známkou,“ nezdálo se studentce.