Když chtěla Chludilová práce proplatit, narazila. „Dělník, který mi byt opravoval, posílal na pojišťovnu faktury k proplacení. Oni ale všechny neuznali. Dostal o osm tisíc méně, než bylo na fakturách,“ řekla Chludilová.

Problém při jednání s pojišťovnou měla i ona. „Vůbec je nezajímalo, že mám zničený nábytek, který se musel nahradit novým. Celkové náklady mi neproplatili,“ zmínila majitelka bytu.

Renata Čapková, mluvčí pojišťovny, která události řeší, ale má jiný názor. „Postiženým jsme vyplatili dvě stě sedmdesát tisíc korun. V pěti bytech nemohly být škody uplatněny, protože jsme nedostali všechny potřebné podklady. Celkem byla škoda registrovaná ve třiatřiceti bytech,“ uvedla Čapková.

Zatím pojišťovna obdržela jedno odvolání. „Jedna z poškozených nebyla spokojená s vyplacenou částkou, tak podala reklamaci. Tou se momentálně zabýváme a případ tak znovu přezkoumáme,“ dodala.

Některé byty opravovala přímo firma, která pracovala na výměně střechy. To potvrdil i ředitel společnosti Petr Daniel. „Snažili jsme se do oprav bytů zapojit co nejvíc a celou záležitost řešit i s pojišťovnou tak, aby nikdo nestrádal,“ sdělil k situaci Daniel.

Jak dodal, většina případů je už uzavřená. „Možná se najde někdo, kdo je nespokojený. Pokud má některý z majitelů bytů problém, dá se řešit. Navíc jsme lidem poslali formuláře, kam se mohli vyjádřit nebo napsat nedostatky,“ připomněl.

Na rozdíl od Chludilové má jiné zkušenosti s pojišťovnou obyvatelka jiného z bytů Věra Antonická. „Pojišťovna mi zaplatila veškeré náhrady, které jsem si nárokovala. Pravda ale je, že já měla oproti ostatním v bytě jen malou škodu,“ řekla Antonická.