Staveniště si tento týden převzali ve Slavkově u Brna zástupci vybrané firmy. „Zatím ještě není ukončené stavební řízení. Podle předběžných jednání ale dříve než devatenáctého dubna práce nezahájí. Zbývá tedy zatím dost času, konkrétní termín zahájení oprav potvrdíme, jakmile to bude možné,“ sdělila ve středu na dotaz Deníku mluvčí Slavkova Veronika Slámová.

Více informací uvítá také opoziční zastupitel Ivan Charvát. „Je to pro naše město prioritní investice pro letošní a zároveň pro příští rok. Je nutné, aby se místní obyvatelé, kterých se práce nejvíce dotknou, informovali o souvisejících omezeních a opatřeních co nejdříve,“ doplnil zastupitel.

Věří, že projektová dokumentace reflektuje požadavky na plynulost dopravy, dostatek místa pro parkování a bezpečná místa pro přecházení. „Velmi důležitá bude také informovanost a případná součinnost s vlastníky přilehlých nemovitostí,“ dodal Charvát.

Na přípravy projektu už reagoval také starosta města Michal Boudný. „Klíčová akce potrvá dva roky a obnáší kompletní povrch vozovky od PENNY až po napojení na I/50 u Hodějic. Na tomto více než tří a půl kilometrovém úseku se také dočkáme nových chodníků, organizovaného parkování, přechodů pro chodce, osvětlení a také kruhové křižovatky pod náměstím,“ vyjmenoval Boudný.

Na jaře je v plánu kruhová křižovatka Polní-Československé armády-Slovákova a ulic Slovákova, Boženy Němcové a Lidická. Ta patří k nejobtížnějším částem celého projektu. Boudný v souvislosti s tím zmínil projednávání stanovení objížděk, zásobování obchodů a služeb, svozu odpadu nebo možností parkování vozidel.

Plán první fáze prací na průtahu městem.Plán první fáze prací na průtahu městem.Zdroj: Slavkov u Brna

Především obyvatelům výše zmíněných lokalit práce zkomplikují život. „Na Lidickou ulici se nedostanu s autem, i když tam sám bydlím,“ divil se například David Kučera.

Výsledky však podle zástupců města po dočasných nepříjemnostech lidé ocení. „Moderní projekt totiž nezahrnuje pouze opravu katastrofálního povrchu vozovky, ale jde více do hloubky. Lidem se tak přestanou třást domy při průjezdu těžkých vozidel a rovněž nebudou každoročně bojovat se zašpiněnou fasádou po jarním tání,“ dodal slavkovský starosta.

Obecným doporučením pro řidiče je přitom maximální využití obchvatu města. „Občas městem v autě projíždím a o situaci se proto zajímám. Příjemné to rozhodně nebude, ale vyrovnám se s tím podobně jako všichni ostatní. Obchvat určitě zvážím,“ komentoval za řidiče třeba Ondřej Košík.

O opravách hlavního průtahu Slavkovem u Brna silnice III/0501 se jedná již roky. Na náklady přispěje kraj, který získal dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu Evropské unie. Uleví tak krajskému rozpočtu, který je zatížený následky koronavirové krize.