Své veterány většinou od někoho koupil v lepším i horším stavu a dal se do jejich přestavby. „Nemůžu říct, jak dlouho motorku upravuji do výsledné podoby. Záleží na tom, co všechno jí chybí," vysvětluje Pěček. Připomíná, že jeho koníček je nejen časově, ale i finančně náročný, pokud majitel stroje chce, aby byl výsledek co nejvěrohodnější.
Motoburzy, které jsou často spojené s akcemi týkajícími se veteránů, mu slouží nejen pro přehled o náhradních dílech na motocykly, ale i k seznámení se s ostatními fanoušky historických strojů. „Na burzách bývají náhradní díly drahé, proto je kupuji od známých, se kterými jsem se při podobných příležitostech poznal," vysvětluje Pěček. Klenotem rodinné sbírky je jejich nejstarší motocykl z roku 1928. Všech osm veteránů je pojízdných a za rok se na každém z nich Pěčkovi minimálně jednou projedou. Ale jen po okolí Nemojan, na dlouhé jízdy se nevydávají.
Ročně Pěček navštíví s některým ze svých veteránů přibližně osm akcí spojených například s okružní jízdou blízkými obcemi. Na nich mají účastníci příležitost své stroje zájemcům ukázat, prohlédnout si motorky ostatních a hlavně si užít jízdu. „Se syny jsme upustili od nablýskaných motorek. Zajímají nás stroje v co nejvíce původním stavu. Pokud z veterána nekápne olej, tak to podle mě není veterán," dodává s úsměvem Pěček.
Spolu s dalšími nadšenci založil před osmi lety v Nemojanech motoklub Otoč kolo. Ten měl původně osmnáct členů. Aktivních, kteří se účastní různých akcí, z nich však zůstalo jen pět. Klub organizuje v Nemojanech stejnojmennou okružní jízdu po okolí. „Jízdu s názvem Otoč kolo pořádáme vždy v srpnu. Jedná se spíš o komorní akci, i když se jí účastní i majitelé veteránů z Brna," popisuje Pěček.
Dnes už žádné motocykly kupovat ani předělávat nechce. Stačí mu na nich jezdit. To ale neznamená, že ho rekonstruování veteránů přestalo bavit úplně. Jen trochu změnil styl a před čtyřmi lety si pořídil auto Jawa Minor. Opravit ho chce v příštích dvou letech. „Ve stejném typu auta projel před pětašedesáti lety František Alexander Elstner spolu s manželkou a synem severní Afriku, přičemž dvakrát zdolal Saharu. Touto cestou vytvořil rychlostní rekord. Denně v autě ujel přes čtyři sta kilometrů. Právě jemu chci vzdát úctu," dodává Pěček.
MARTINA JAROŠOVÁ