DISKUTUJTE DOLE POD ČLÁNKEM

Už léta cestáři vědí, že se mostu mezi Bohatými Málkovicemi a Kojátkami přes Žlebový potok rozevírá klenba. Jeho opravu už nemohli odkládat. Kvůli problémům s pozemky ale bude jenom nouzová. V době osazování mostního provizoria bude úsek zcela uzavřený.

Lidé, kteří zamíří dneska ráno za prací, dojedou do Vyškova či Bučovic bez potíží. Od půl jedenácté ale už budou muset využít objížďku. Tak tomu bude až do pondělních čtyř hodin ráno.

„Objízdná trasa povede z Bučovic přes Letonice, Dražovice a Komořany do Vyškova. Z Vyškova do Bučovic pak v opačném směru,“ informoval vedoucí odboru dopravy Městského úřadu Bučovice Zdeněk Kolaja. Stejnou cestou pojedou i autobusové linky.

Zkratku motoristům poradila starostka Kojátek Jarmila Tesařová. „Řidiči, kteří se u nás trochu vyznají, můžou ve směru z Kojátek do Vyškova využít polní panelovou cestu do Bohatých Málkovic,“ řekla Tesařová.

Kolaja ale před zkratkou řidiče varuje. „Sotva se tam vyhnou dvě auta. V žádném případě není vhodná pro kamiony,“ tvrdil rozhodně dopravní odborník.

Ještě v průběhu pondělí budou muset řidiči u mostu zvýšit pozornost, protože se můžou potkat s těžkou technikou dodělávající nájezdy.

Mostní provizorium ale komfort řidičům nezlepší. Doposud museli jezdit jen středem mostu, aby se jeho kraje nezbortily. A jeden pás zůstane i nadále. Z jednoho směru budou muset řidiči dávat přednost druhým. „Provoz zase není tak obrovský, aby se to nedalo zvládnout,“ domnívá se šéf vyškovských silničářů Zdeněk Gardelka.

Oprava mostu už byla víc než nutná. Hrozilo zřícení klenby, a tak museli cestáři sáhnout po dočasném řešení. „Změnu trasy máme dávno projektovanou. Most bude v budoucnu na jiném místě. Zdržují nás ale letité problémy s výkupy pozemků. Protože je trasa frekventovaná a vedou tudy i autobusové trasy, museli jsme už začít situaci řešit. Rozhodli jsme se pro mostní provizorium,“ vysvětlil Gardelka.

Opravu zaplatí vyškovští silničáři. Přijde je na jeden milion a dvě stě tisíc korun.

Specialisté už včera vybetonovali patky a na ně o víkendu usadí kovovou konstrukci. Podle Gardelky jde o obdobné zařízení, jaké se používá v případě mostů stržených třeba povodněmi. „Věřím, že do budoucna se s pozemky pohne. Kdyby šlo všechno hodně dobře, mohli bychom už příští rok začít trasu narovnávat,“ doufá Gardelka.

Lidé z Kojátek jsou ale zklamaní. „Zlobí nás, že se oprava bude provádět nadvakrát. Bohužel most je v kritickém stavu a nebylo jiné řešení,“ dodala starostka .

Most u Kojátek je jedním ze dvou, kterému hrozí zřícení. Druhý je u Ježkovic, ale ten je na málo rušné trase. Zatím po něm alespoň nesmějí jezdit nákladní auta.