Hlavním cílem nového depa je zvýšit efektivnost svozů a rozvozů zásilek na jižní Moravě. Čtyři stovky zaměstnanců tu v třísměnném provozu denně roztřídí okolo sto tisíc zásilek, v sezóně, která pro logistické společnosti představuje období od konce září do začátku ledna, pak i více než sto šedesát tisíc. Pro zákazníky to bude například znamenat, že se jim prodlouží lhůta na vyzvednutí zásilek.

„Naši depovou síť se snažíme neustále přizpůsobovat potřebám zákazníků. Vylepšujeme provozy a ladíme rozložení a umístění dep tak, abychom zajistili špičkový servis a maximální rychlost pro průchod zásilek v oblasti jižní Moravy,“ uvedla zakladatelka Zásilkovny a ředitelka holdingu Packeta Simona Kjonková.

Václav Rak, ředitel provozu a logistiky Zásilkovny | Video: Deník/Tereza Hálová

Depo disponuje více než čtyřiceti dodávkovými vraty a dvanácti rampami pro kamiony, kterých se tu na noční směně během tří hodin otočí více než sto. Pojme také tři sta klecí na třídění zásilek, v sezóně pak téměř jednou tolik.

„Depo funguje tak, že zásilky přijdou, my je roztřídíme a následně odchází. Pro nás je tedy důležité, abychom měli dostatek prostoru nejen na třídění zásilek, ale i včasnou vykládku a nakládku,“ řekl ředitel provozu a logistiky Zásilkovny Václav Rak.

Unikátnost nového depa však spočívá v jeho zázemí pro zaměstnance. Disponuje totiž například venkovními odpočinkovými zónami a úpravami parku včetně komunitního sadu. Areál je také šetrný k životnímu prostředí. Dešťová voda najde své využití jako užitková, provozní náklady snižují tepelná čerpadla a do budoucna firma počítá i s instalací fotovoltaických panelů. Prosklená část střechy umožňuje průchod denního světla a snižuje tak energetickou náročnost budovy.

Nové depo v Holubicích na Vyškovsku využije společnost Zásilkovna. | Video: Deník/Tereza Hálová

V roce 2025 navíc nové depo v Holubicích čeká robotizace. Ke čtyři sta zaměstnancům přibyde dvě stě robotů, kteří zaměstnancům usnadní práci. „Dojde k automatizaci podvozků, které převážejí zásilky na finální třídící pracoviště. Kromě usnadnění manipulace se zásilkami pro naše zaměstnance tím dosáhneme zpřesnění procesu třídění, neboť v této fázi odstraníme faktor lidské chyby,“ vysvětlil Rak.

Kromě větší pravděpodobnosti, že zákazník dostane do ruky tu správnou zásilku, chystá společnost pro zákazníky zlepšení systému reklamací. Naskenováním čárového kódu zásilky totiž budou její pracovníci schopni zásilku vystopovat a zjistit, kde se stala chyba. Od září se navíc dosavadní hmotnostní limit pro zásilky posune z deseti na patnáct kilo.

Holubický areál začal budovat developer už od předloňského podzimu. Mimo Zásilkovny si prostory pronajala například firma Fischer automotive systems, která haly využije k montáži komponentů do interiérů automobilů, jako jsou větrací mřížky, výdechy klimatizace, odkládací prostory a další vybavení. ROHLIG SUUS Logistics zase spustí moderní logistické centrum, které rozšíří stávající pobočky v Praze a Ostravě.