„Ze zastávky jezdím pravidelně. Je nepříjemné čekat v dešti a nemít se kam schovat. Počítala jsem s tím, že se bude přesouvat i přístřešek. Že tomu tak nebude, je pro mě novinka," krčila rameny obyvatelka Slavíkovic Eva Nedorostková. Zastávku čas od času využívá i Růžena Mátlová z Velešovic. „Je určitě nesmysl, aby zde přístřešek chyběl. Mně i jiným starším lidem nejvíc vyhovovalo, když byla zastávka při opravách dočasně umístěná ještě blíž centru, u supermarketu. Chápu ale, že pro lidi ze Slavíkovic už to bylo daleko," dodala Mátlová.
Téma otevřel na jednání zastupitelstva Jiří Matoušek. „Autobusem nejezdím, ale umím si představit, že pro lidi, kteří zastávku pravidelně využívají, je to velice nepříjemné. Bohužel je patrné, že na současném místě moc prostoru pro přístřešek není. Přesto doufám, že by se s tím mohlo něco udělat," poukázal zastupitel.
Jednání o umístění zastávky má podle vedoucí odboru výstavby a životního prostředí Kateřiny Trtílkové dlouhou historii. „Tato situace vznikla na základě dohody silničářů s policií, která vznesla požadavek, že nástupiště musí mít určitou délku a výšku. Předešlé umístění zastávky normu nesplňovalo. Nesplňuje ji ani současné. Nicméně, jak policie a Správa argumentovaly, jde o nejdelší úsek mezi nemovitostmi, kde lze mít přímé nástupiště," vysvětlila Trtílková.
Souhlas majitelů
Zastupitelka Marie Straková má ovšem za to, že město by mělo situaci řešit. „V této době přece není možné mít zastávku, která je navíc velmi frekventovaná, bez přístřešku," poznamenala.
Podle Trtílkové se už nějaké přípravy k projednání uskutečnily, jedná se ovšem o běh na dlouhou trať. „Jedna věc je vytvořit projekt, kde by přístřešek byl, potom je tu však ještě vydání územního souhlasu, ke kterému potřebujeme vyjádření od majitelů sousedních pozemků. Tedy lidí, kteří v místě bydlí a mají tam předzahrádky," naznačila vedoucí odboru.
Místní ale upozorňují i na jiné problémy spojené se zastávkou. Třeba že nikdo nepočítal se situací, kdy na ní budou stát dva autobusy najednou. „Linky 602 a 631 jezdí ve stejný čas, a tak stojí na zastávce za sebou. Kromě toho, že druhý stojí v silnici, lidé z něj také musí vystupovat do bláta, jako se to už stalo mně. Úplně nesmyslně tam totiž při chodníku vznikl malý pásek zelené plochy. Podobně nedomyšlený je blízký přechod, který je taktéž na jedné straně v hlíně a ne na chodníku," poukázala Rousínovanka, která nechtěla říct jméno.
Podle vedoucího technickosprávního úseku vyškovských cestářů Jana Olejníčka závisí možné budoucí úpravy v místě jen na radnici. „Není možné dodatečně měnit rozsah stavby. K projektu se město vyjadřovalo a na základě jeho připomínek se dokonce udělalo několik dodatečných oprav. Co se týká zastávky, v naší režii je pouze tvorba zálivu, kam autobus zajíždí. Nástupiště, chodníky, přístřešek, to všechno je už záležitost Rousínova a možné úpravy, třeba právě chodníku, musí řešit s jeho zhotovitelem. Nicméně práce na průtahu ještě neskončily, při dalším kontrolním dnu může město předložit své připomínky. Platí však, že jaký byl projekt, takový je výsledek," vzkázal Olejníček.