Práce zahrnují plné zdvoukolejnění trati a celkovou rekonstrukci. Vlaky poté úsekem mezi Blažovicemi a Vyškovem, který je součástí trati z Brna do Přerova, projedou rychlostí až dvě stě kilometrů v hodině. Součástí projektu je také instalace nejmodernějšího zabezpečovacího zařízení. „Připravovaný úsek začíná před stanicí Blažovice, kde navazuje na stávající dvoukolejnou trať ve směru na Šlapanice, a končí ve Vyškově," zmínila mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

V úseku vzniknou tři tunely: Holubický, Rousínovský a Habrovanský. První z nich bude měřit téměř kilometr. Tři rozsáhlé mostní estakády budou mít od dvou set do šesti set metrů délky. „Všechny přejezdy v tomto úseku nahradí podjezdy nebo nadjezdy. Kompletní přestavba čeká také vyškovské nádraží," uvedla Friebová.
S dokončením stavby železničáři obnoví regionální vlakové linky z Brna do Vyškova. „Proto také vzniknou nové zastávky v Blažovicích, Holubicích, Rousínově a Lulči, které budou výrazně blíže centrům obcí," vyjmenovala mluvčí železničářů.
Modernizace železniční trati mezi Blažovicemi a Vyškovem je o krok blíže stavbě.
Modernizace železniční trati mezi Blažovicemi a Vyškovem je o krok blíže stavbě.
Celkové náklady na projektové práce činí 545 milionů korun bez daně. Podání žádosti o stavební povolení očekávají představitelé Správy železnic v únoru 2025. Stavbu aktuálně předpokládají v letech 2026–2031.