O nejšťastnější řešení však podle majitele jednoho z vyškovských pneuservisů Petra Hledíka nejde. Už jen kvůli jejich odlišným vlastnostem. „V létě má auto se zimním obutím mnohem delší brzdnou dráhu než s letním. Zimní jsou vyrobené z měkčího materiálu. Na sněhu a náledí musí mít větší přilnavost k vozovce. Naopak letní jsou tvrdší, určené pro jízdu na rozpáleném asfaltu," vysvětlil Hledík.

Aktuálně u něj mění gumy v průměru dvanácti až patnácti autům denně. Čekací doba je dva až tři dny. „Jarní období je klidnější a pozvolnější než před zimou," přiblížil Hledík s tím, že ceny za přezutí drží na stejné úrovni už sedm let. Lidé zaplatí sto dvacet korun za plechové kolo a sto čtyřicet za lité.

U dalšího z vyškovských pneuservisů, který vlastní Tomáš Fúzik, lidé platí za přezutí auta průměrně šest set padesát korun. „Momentálně jsme ve špičce. Ta trvá asi měsíc. Lidé od objednání přijdou na řadu do týdne až deseti dní. Výměna pneumatik nám zabere zhruba půl hodiny, takže za den stihneme kolem osmnácti aut," dodal Fúzik.