Na cestě se nachází také křižovatka, na níž se nejen podle otnického místostarosty Pavla Murice často stávají nehody. Její úprava do projektu nicméně zahrnutá není. Brzy se to zřejmě změní, ačkoliv se stavba může prodražit o miliony korun.

Muric v uplynulých dnech navrhl, aby v místě při opravě vznikl kruhový objezd. „Jde o silnici se zvýšeným provozem. Co se týká křižovatky na Otnice, Újezd, Šaratice a Těšany, sice jsou tam stopky, ale řidiči je moc nedodržují. Protože se chystá rekonstrukce, řekl jsem si, že by jí šlo využít i pro stavbu rondelu," objasnil Muric.

Jak nicméně podotkl, místo není nepřehledné. To je ale podle něj právě největším důvodem, proč mnozí motoristé při průjezdu křižovatkou nedají nohu z plynu. „Dopravní značky respektují většinou jen přes léto, kdy je na okolních polích zasazená kukuřice nebo řepka a výhled je zhoršený," poznamenal místostarosta.

Návrh probíral s náměstkem hejtmana Jihomoravského kraje pro dopravu a majetek Romanem Hanákem. Ten je začlenění stavby do projektu nakloněný. I podle něj se v křižovatce, místními nazývané Stříbrná kula, nehody stávají často. „Věřím, že rondel může jejich počet významně snížit," je přesvědčený Hanák.

Jak ale vyplývá ze statistik policistů, moc kolizí tam v poslední době neřešili. Například letos se v místě podle mluvčí Alice Musilové nestala ani jedna. „Co se týká přednosti v jízdě, loni jsme řešili jednu nehodu s touto příčinou a například v roce 2013 dvě," zmínila vyškovská policejní mluvčí.

U jedné z nich tehdy přistával vrtulník. Řidič jedoucí po vedlejší silnici směrem od Šaratic nedal přednost ženě ve Škodě Fabii mířící od Otnic. Fabie při srážce vyletěla ze silnice a skončila v blízkém pomníčku. Motoristka, pro niž přiletěl vrtulník, paradoxně vyvázla s lehkým zraněním.

Smrtelná nehoda se tam v posledních letech nestala. „Podnět z naší strany k tomu, aby v místě vznikla okružní křižovatka, jsme tedy nedávali. Pokud k ní po nás ale někdo bude žádat o stanovisko, s největší pravděpodobností udělíme kladné," shrnula Musilová.

To vítají i řidiči. „Každý kruhový objezd přispívá k větší bezpečnosti provozu. Místem, o kterém je řeč, jsem sice projížděl jen párkrát, ale moc dobře si vybavuji, jak to tam svádí k rychlejší jízdě. A pak může být problém auto ubrzdit," řekl třeba Martin Severka.

V současné době má kraj vybraného dodavatele projektových prací. Pro letošní rok proto počítá s dokončením projektové přípravy pro celý úsek mezi Otnicemi a Újezdem u Brna včetně průtahu městem. „Na základě jednání v Otnicích vzneseme požadavek dodavateli projektových prací, aby prověřil možnost vzniku okružní křižovatky na takzvané Stříbrné kule. Pokud to půjde, bude zřejmě nutné vyřešit i zábor dalších pozemků. To bude samozřejmě náročnější, než kdyby se rekonstrukce řešila ve stávající podobě," vysvětlil ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Jan Zouhar.

Se samotnými pracemi chtějí začít příští rok. O kolik, a jestli vůbec může začlenění stavby rondelu oddálit start oprav, se teprve ukáže. Náklady na uskutečnění současného projektu se mají pohybovat mezi pětatřiceti a padesáti miliony korun, kruhový objezd by je mohl navýšit až o deset milionů.