A jak to celé začalo?
V listopadu loňského roku se redakce Deníku dohodla se zástupci dm drogerie markt a společně jsme vyhlásili projekt Propojujeme generace. Netušili jsme, s jakou odezvou se naše výzva potká. Do projektu se přihlásilo 176 domovů seniorů a institucí, které pořádají programy, při nichž se potkávají zástupci různých generací.
V době, kdy většina obchodníků nabízí různé slevy a podporuje tak nákupní šílenství, nabídl tento řetězec nejen s drogistickým zbožím svým zákazníkům pocit podílet se na něčem smysluplném.
V pátek 29. listopadu se v prodejnách s logem dm nakupovalo s cílem, aby byl obrat co nejvyšší. Pět procent z toho totiž má jít na podporu občanských aktivit směřujících mezi seniory a jejich vnoučata. A bylo znát, že na tento způsob charity a podpory zákazník slyší. Díky vstřícnosti vedení dm jsme mohli slíbit, že mezi 70 subjektů do českých a moravských okresů rozdělíme rovné dva milióny korun.
Na Vyškovsku se může těšit na finanční dar spolek Diogenes Vyškov, který díky němu uskuteční svůj projekt Gentlema Club:
Zájemci budou vybírat dobové fotografie za účelem uspořádání besedy s pamětníky, navíc sesbírají vzpomínky pro výukové potřeby mateřských školek. Pro uchovávání a přemísťování historických fotografií a dalšího materiálu chceme pořídit přenosný a kancelářský trezor. Hodláme oslovit vedení ZŠ a zorganizovat i dětem besedy s pamětníky nad srovnávacími fotografiemi. Mají v nich podnítit vědomí vlastních kořenů a pocit stability a ukotvení.